Kuopion palloseura

Aetoo savolaesta
jalakapalloo vuuesta 1923

Kuopion Palloseuran seuraajamäärät ja näkyvyys ovat kovassa kasvussa

20.12.2018

Kaudella 2018 onnistumisia koettiin kentällä ja sen ulkopuolella

Sponsoroinnin suunnitteluun ja mittaamiseen erikoistunut tutkimusyritys Sponsor Insight on tehnyt tutkimuksen Veikkausliigaseurojen sosiaalisten medioiden käytöstä kaudella 2018. Kuopion Palloseuran kausi oli onnistunut myös sosiaalisessa mediassa.
 
Kuopion Palloseuralla on kolmessa suurimmassa sosiaalisen median kanavassa (Facebook, Twitter, Instagram) yhteensä 30 411 seuraajaa, joka on Veikkausliigan toiseksi suurin lukema HJK:n jälkeen. KuPS on tällä hetkellä eniten kasvussa oleva seura sosiaalisessa mediassa ja vuonna 2018 uusia seuraajia on tullut jo yli 9000 kappaletta.

Abdalla El Saidin huomioarvo hyödynnettiin erinomaisesti
 
Yksi suurimmista tekijöistä Kuopion Palloseuran sosiaalisen median kasvussa oli egyptiläinen Abdalla El Said, joka pelasi kahden kuukauden ajan kuopiolaisjoukkueen riveissä. Egyptiläistähden suuri huomioarvo pystyttiin käyttämään erinomaisesti hyödyksi sosiaalisessa mediassa, eikä seuraajamäärä ole pudonnut pelaajan pois siirtymisen jälkeen.
 
Kuopion Palloseura pitää hallussaan kauden 2018 sitouttaneimpaa (tykkäykset, kommentit, jaot) julkaisua kaikissa sosiaalisen median kanavoissa. Julkaisut liittyivät Abdalla El Saidin siirtymiseen ja pelaajan ensimmäisiin harjoituksiin Kuopiossa. Egyptiläistähden sopimuksen julkaisu tavoitti Facebookissa yli 200 000 ihmistä, kun seuraavaksi paras Veikkausliigaseura tavoitti parhaalla julkaisullaan alle 15 000 ihmistä.


(Kuopion Palloseuran seuraajamäärä kasvoi hurjasti kaudella 2018. Sponsor Insightin kuvaa.)


Mölymäen Maestrot ovat keränneet tuhansia katselukertoja
 
Kaksi merkittävää tapahtumaa Kuopion Palloseuran sosiaalisessa mediassa olivat Pelipaitahaaste ja uusi Youtube-sarja Mölymäen Maestrot. Kesä-heinäkuussa toteutettuun Pelipaitahaasteeseen liittyen julkaistiin yhteensä 42 julkaisua Kuopion Palloseuran sosiaalisissa medioissa ja julkaisujen kokonaiskattavuus oli lähes miljoona ihmistä. Pelipaitahaasteeseen liittyvät postaukset keräsivät yli 200 jakoa.

Youtube-sarja Mölymäen Maestrot on puolestaan noussut Kuopion Palloseuran katsotuimmaksi konseptiksi ja seitsemän jaksoa keräsivät yhteensä yli 16 tuhatta katselukertaa, suosituimman yksittäisen jakson kerätessä yli neljä tuhatta katselua. Sarja saa jatkoa vuoden 2019 puolella.
 
Kuopion Palloseuran otteet kiinnostivat myös Ruutu+ -palvelussa, jossa Keltamusta oli sarjan kolmanneksi katsotuin joukkue. Tämän lisäksi keväällä pidetyssä Ruutu+ alennuskoodi -kampanjassa KuPS oli eniten koodeja myynyt seura. Kaikissa Suomen päämedioissa (TV, lehdet, netti) Kuopion Palloseura oli sarjan toiseksi eniten näkyvyyttä kerännyt joukkue.