Kuopion palloseura

Aetoo savolaesta
jalakapalloo vuuesta 1923

#PELIPAITAHAASTE -jättilakana stadionilla

13.07.2018

#Pelipaitahaasteeseen osallistuneiden nimistä rakennettu Europelipaidan KUOPIO-logo komistaa Savon Sanomat Areenan sisäänkäyntiä. Aivan ongelmitta lakanaa ei kuitenkaan paikalleen saatu.

"Saimme nimien keräämiskampanjan kuviot lyötyä lukkoon suunniteltua myöhemmin ja siksi nimien kerääminen jouduttiin toteuttamaan haluttua lyhyemmässä ajassa. Lisää nimiä olisi ollut koko ajan tulossa, mutta pelipaita ja stadionin jättilakana oli saatava valmiiksi ensimmäiseen osaotteluun", KuPSin toimitusjohtaja Jarmo Heiskanen toteaa.

"Olemme tyytyväisiä nimistä rakennetun KUOPIO-logon kampanjan synnyttämään hulinaan. Laskimme, että KUOPIO-logoon on mahdollista saada maksisimissaan mahtumaan enintään 3000 nimeä, mutta valitettavasti aika loppui kesken. Kampanja toi hienosti esiin jalkapallon ystävien yhteisöllisyyden ja kun pelipaitahaaste oli aivan uusi tapa toimia, niin se synnytti mukavan keltamustan hulinan Europelien lähestyessä. Lopputulemana saimme lisäksi hankittua KuPSin suurimman Europelien paitatuoton, joten taloudellisesta näkökulmasta kampanjaan voi olla tyytyväinen", Heiskanen toteaa.

Haasteeksi osoittautui pelipaidan KUOPIO-logon tekninen toteutus. Nimien tuli näkyä selvästi, mutta myös KUOPIO-logon tuli erottua. KuPSin markkinointipäällikkö Tero Taipale myöntääkin, että Europelien ensimmäisen osaottelun pelipaidan toteutuksessa jäi joiltain osin petrattavaa. "Saimme haasteeseen osallistuneiden nimet selvästi näkyviin. Se onnistui hyvin ja oli koko jutun ydin. Kuitenkaan itse logo ei erottunut TV-kuvassa tarpeeksi selkeästi kirkasta auringonvaloa vasten. Tämä meidän on nyt pyrittävä pikaisesti ratkaisemaan ennen toista osaottelua", Taipale pohtii.

Europelipaidan saa ostaa myös omaksi KuPSin verkkokauppa KuPStoresta. Pelipaidat olisivat olleet ilmeisen haluttua tavaraa jo ensimmäiseen osaotteluun, mutta nimenkeräämiskampanjan aikataulu ei antanut tähän mahdollisuutta. "Nimiä kerättiin vielä sunnuntaina 8.7. yöhön asti ja paitojen painatus päästiin aloittamaan vasta alkuviikosta", Taipale harmittelee aikataulun tiukkuutta.

Toimitusjohtaja Heiskanen myöntää, että vaikka kampanja oli monelta osin onnistunut, niin uudet kuviot toivat haasteita jo muutenkin suuritöisen Europelin alla. "Itse ottelu ja koko pelipäivä oli hieno tapahtuma. Ensimmäisen osaottelun tuloskin antaa meille vielä hyvän mahdollisuuden kammeta itsemme tästä jatkoon. Europelit toivat paljon oppia koko organisaatiolle ja iso kiitos kuuluukin tapahtuman onnistumisesta kaikille mukana olleille, niin katsojille kuin toimijoillekin. Ensi torstaina on uusi koitos ja nyt rehkitään hartiavoimin, että siihen mennessä olemme joka osa-alueella valmiita vastaamaan Kööpenhaminan heittämään Eurohaasteeseen", Heiskanen toteaa luottavaisena.